loading...

وبلاگ شخصی ستیلا باسقی

درج مقالات، مباحث، اخبار و مسائل مربوط به بازاریابی و مدیریت

بازدید : 384
پنجشنبه 21 اسفند 1398 زمان : 2:13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وبلاگ شخصی ستیلا باسقی

نمایشگاه محل ملاقات با مهمترین افراد و رویدادهای صنعت است. بنابراین برنامه ریزی دقیق برای بازدید از این رویداد حایز اهمیت است.

مزایای نمایشگاه‌های تخصصی:

  • بالا بردن آگاهی و شناخت از صنعت
  • ملاقات رودر رو با مشتریان بالقوه
  • تقویت شبکه ارتباطی با مشتریان بالقوه جدید، تأمین کنندگان و شناخت رقبا
  • مکانی بسیار مناسب برای معرفی محصولات یا خدمات جدید بصورت زنده و حضوری
  • ایجاد و تکمیل بانک اطلاعاتی که سرنخ‌های معتبری را امکان راه یافتن به بازارهای جدید را مهیا می‌کند
  • یافتن واسطه‌ها
  • محل مناسبی برای یادگیری

معایب:

  • تحمیل هزینه بالا به سازمان
  • مجاورت نزدیک با رقبا
  • تضمین نشده بودن نتیجه کار
  • موثر نبودن نمایشگاههایی که تبلیغات مناسبی برای آن نشده است.

چگونه بیشترین بهره را از بازدید از نمایشگاه ببریم:

  • با ترتیب دادن قرار ملاقات از اتلاف وقت بیش از حد درخصوص افرادی که از قبل می‌شناختید جلوگیری نمایید .
  • روی مهمترین افراد در صنعت متمرکز شوید.
  • از قبل از لیست شرکت کنندگان در نمایشگاه مطلع شوید. شرکت کننده‌هایی را که بیشتر بدردتان می‌خورند مشخص کنید.
  • فرصت خوبی برای یافتن تامین کنندگان جدید است.
  • غرفه رقبا را با دقت بررسی کنید.
  • مکان خوبی برای یافتن محصولات جدید و قیمت‌های مناسب تر است.
  • تا حد امکان لباس و کفش راحت بپوشید
  • برنامه روز بازدید خود را از قبل تدوین کنید.
  • برای نحوه رسیدن به نمایشگاه از نظر وسیله تردد برنامه ریزی کنید.
  • برای قرار ملاقاتهای خود برنامه ریزی کنید.
  • یادداشت برداری کنید و به حافظه خود اعتماد نکنید. مشخصات مذاکره شوند را در فرمیکه حاوی اطلاعات کامل هست ثبت کرده کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ و ... مربوطه را ضمیمه فرم نمایید.
  • انتظار نداشته باشید بازدید از نمایشگاه خیلی به سرعت تمام شود.
  • تلاش کنید جلسات زیادی را در بازدیدها هماهنگ کنید.
  • از سوالات بازدید شونده نترسید. آرامش خود را حفظ کنید و تماس چشمی‌داشته باشید، لبخند بزنید و فراموش نکنید که پایان دادن شتابزده به گفتگو با بازدید شوند عواقب منفی خواهد داشت.
  • از اطلاعات جمع آوری شده در نمایشگاه بیشترین استفاده را ببرید.
  • وعده‌هایی که به بازدید شونده‌ها داده اید در اولین فرصت پاسخ دهید و اگر جواب سوالات ایشان را نمی‌دانید با فرد در تماس باشید و ایشان را در جریان تلاشهایتان را در پیدا کردن پاسخ قرار دهید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 88
  • بازدید کلی : 2725
  • کدهای اختصاصی